Розподілення навантаження викладачів в семестрах:
***
КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ КАФЕДРИ МЕТРОЛОГІЇ ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ (МБЖД)
Мета концепції.
На основі впровадження передових інформаційних технологій і передових методів навчання, грунтованих на цих технологіях забезпечити підготовку фахівців, що відповідають сучасним вимогам наукової і виробничої діяльності.
Організація методичної допомоги науково-педагогічним співробітникам кафедри у вдосконаленні методів навчання і виховання студентів.
Узагальнення і поширення передового, педагогічного досвіду.
1. Стратегія методичної роботи кафедри МБЖД.
1.1. Постійний аналіз умов викладання і підтримки творчої активності науково-педагогічних співробітників (НПС) кафедри і студентів.
-
Здійснюється через:
- постійний моніторинг учбового процесу;
- систематичний контроль за якістю проведення усіх видів зайняття;
- вивчення мотиваційної спрямованості НПС кафедри і студентів;
- визначення рівня професійної і методичної підготовки початківців преподавателей;
- ведення анонімних опитувань студентів про якість проведення зайняття і так далі.
2. Підвищення кваліфікації і вдосконалення педагогічної майстерності науково-педагогічних співробітників кафедри
-
Здійснюється через:
- інформаційне забезпечення НПС кафедри про сучасні методи навчання і виховання;
- організацію підвищення кваліфікації НПС кафедри на курсах підвищення кваліфікації і в наукових організаціях;
- атестацію науково-педагогічних співробітників;
- індивідуальну роботу з молодими викладачами по їх професійному становленню;
- самоосвіта НПС кафедри і так далі.
3. Узагальнення і поширення позитивного, педагогічного досвіду НПС кафедри.
-
Здійснюється через:
- організацію відвідування зайняття НПС кафедри, впровадження передових сучасних методів навчання (проблемний підхід, індивідуальне навчання, сучасні інформаційні технологи і так далі);
- освітлення в наочній агітації кафедри передового досвіду науково-педагогічних співробітників;
- проведення міжкафедральних семінарів з обміну досвідом і передовими технологіями в області освіти, виховання і так далі.
4. Взаємодія з іншими вищими учбовими закладами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в області освіти і виховання.
-
Здійснюється через:
- індивідуальне стажування НПС кафедри в інших вищих учбових закладах;
- проведення міжвузівських семінарів з обміну досвідом;
- проведення пробного зайняття в інших вищих учбових закладах і так далі.
5. Організація і впровадження педагогічних експериментів з метою пошуку нових технологій, форм і методів навчання.
-
Здійснюється через:
- створення курсів дисциплін з переважаючим часом для самостійної пізнавальної діяльності студентів та відповідної цієї діяльності методичної літератури;
- організацію якісного індивідуального навчання вже на перших курсах навчання студентів;
- проведення з найбільш підготовленими студентами «проблемних» видів зайняття, на якому студентам на початку зайняття формулюється проблема, а у кінці — вони повинні запропонувати шляхи її рішення і так далі.
6. Якісна розробка і ведення методичної документації
-
Здійснюється через:
- постійне вдосконалення ОКХ і ОПП, що відповідають сучасним вимогам наукової і виробничої діяльності;
- створення електронної бази методичної документації на кафедрі;
- вдосконалення форм ведення методичної документації і так далі.
-
Реалізація концепції приведе до:
- підвищенню рівня професійної компетентності НПС кафедри;
- збереженню і поліпшенню якості підготовки студентів, що навчаються на кафедрі;
- вдосконаленню системи підготовки фахівців, що відповідають сучасним вимогам наукової і виробничої діяльності;
самореалізації НПС кафедри і студентів.